Advertisement

Doctor blogger

ΤΗΛΕΌΡΑΣΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ

Οι σχέσεις Τουρκίας-Αιγύπτου θα μπορούσαν να δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες στην οικονομία


 Χρόνια αργότερα, ανοίγει μια νέα σελίδα στις σχέσεις Αιγύπτου-Τουρκίας. Η τουρκική αντιπροσωπεία εξωτερικών υποθέσεων θα πάει στο Κάιρο αυτόν τον μήνα.

Οι σχέσεις της Τουρκίας με την Αίγυπτο διακόπηκαν από το στρατιωτικό πραξικόπημα που είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή του Προέδρου Mohammed Morsi τον Ιούλιο του 2013 και η πολιτική ένταση μεταξύ των δύο χωρών είχε κάποια αρνητική επίδραση στις οικονομικές σχέσεις, συμπεριλαμβανομένου του διμερούς εμπορίου.

Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΠΗΓΕΙ ΣΤΟ ΚΑΪΡΟ

Οι προσπάθειες εξομάλυνσης που ξεκίνησαν με τα βήματα που έλαβαν και οι δύο πλευρές πρόσφατα και η πολιτική που θα προωθηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση θα είναι επίσημες με την επίσκεψη της τουρκικής αντιπροσωπείας εξωτερικών υποθέσεων στο Κάιρο αυτόν τον μήνα.

ΔΙΜΕΡΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Αν και η έναρξη της διαδικασίας ομαλοποίησης μεταξύ των δύο χωρών δεν θα είναι σε θέση να αναζωογονήσει τις οικονομικές σχέσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα έχει ληφθεί ένα σημαντικό βήμα για την αύξηση του διμερούς εμπορίου και των επενδύσεων, οι οποίες συνεχίζονται σε σταθερή πορεία.

Στην πραγματικότητα, παρόλο που αντιμετωπίστηκαν προβλήματα όπως τα τελωνειακά εμπόδια, οι γραφειοκρατικοί κανονισμοί και οι μεγάλες περίοδοι αίτησης θεώρησης μεταξύ Τουρκίας και Αιγύπτου κατά τα εν λόγω 7,5 χρόνια, οι οικονομικές σχέσεις δεν σταμάτησαν ποτέ.

Αντίθετα, η Αίγυπτος παρέμεινε ένας από τους σημαντικούς εμπορικούς εταίρους της Τουρκίας στη Βόρεια Αφρική.

ΔΥΟ ΧΩΡΕΣ θα κερδίσουν

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Τουρκικού Στατιστικού Ινστιτούτου (TUIK) και του Υπουργείου Εμπορίου, η Τουρκία εξήγαγε εξαγωγές αξίας 21,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Αίγυπτο μεταξύ 2014 και 2020, ενώ οι εισαγωγές από την Αίγυπτο ανήλθαν σε 12,1 δισεκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο.

Όταν εξετάζουμε την αναφερόμενη 7ετή περίοδο, φαίνεται ότι η Τουρκία διατηρεί τις οικονομικές της σχέσεις με την Αίγυπτο, στην οποία εξάγει κατά μέσο όρο 3 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την περίοδο αυτή, προϊόντα σιδήρου και χάλυβα, μηχανοκίνητα οχήματα, πλαστικά και προϊόντα και πετρέλαια πετρελαίου ήταν στην πλειονότητα των προϊόντων που εξήχθησαν από την Τουρκία. Από την άλλη πλευρά, το πλαστικό και τα προϊόντα του, τα προϊόντα χημικής βιομηχανίας, ο χρυσός και τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα είναι τα κορυφαία προϊόντα που εισάγονται από την Αίγυπτο.

Επιπλέον, οι τουρκικές εταιρείες έχουν άμεσες επενδύσεις σε πολλούς τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, οι τράπεζες, η βιομηχανία γυαλιού, οι κατασκευές και η ενέργεια στην Αίγυπτο.

Είναι αναπόφευκτο το γεγονός ότι αυτές οι επενδύσεις θα αυξηθούν την επόμενη περίοδο, ειδικά για την Αίγυπτο, η οποία έχει πρόβλημα απασχόλησης και πλεόνασμα νέων πληθυσμών.

ΣΥΝΕΡΓΑΤΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΣΕ ΕΜΠΟΡΙΟ

Σήμερα, η Αίγυπτος είναι μια από τις πιο κρίσιμες οικονομίες της περιοχής με πληθυσμό άνω των 100 εκατομμυρίων, στρατηγικές εμπορικές οδούς, που αποτελεί το κέντρο διαφορετικών επιχειρηματικών κλάδων στη Μέση Ανατολή, ενεργειακές επενδύσεις και τουρισμό.

Η ιστορία της στρατηγικής εταιρικής σχέσης μεταξύ Αιγύπτου και Ανατολίας ανάγεται στην αρχαιότητα.

Η Αίγυπτος ήταν πάντα μια από τις σημαντικότερες αγορές για τα προϊόντα που παράγονται στην Ανατολία κατά τη Ρωμαϊκή, Βυζαντινή και Οθωμανική περίοδο. Η Τουρκία ήταν πάντα σε στενές οικονομικές σχέσεις με την Αίγυπτο ως συντηρητής αυτής της βαθιάς ρίζας.

Η Αίγυπτος έχει γίνει μια από τις πιο σταθερές χώρες στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική όσον αφορά την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της γεωγραφίας της στους οικονομικούς της εταίρους. Στην πραγματικότητα, η στρατηγική θέση της Αιγύπτου, οι ιστορικοί και οικονομικοί δεσμοί και η σημασία που έχει για την Τουρκία ισχύουν και σήμερα για το παγκόσμιο εμπόριο.

ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΝΕΩΝ ΠΟΡΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΕΞΑΓΩΓΕΙΣ

Ο μεγάλος πληθυσμός της Αιγύπτου και το γεγονός ότι η Τουρκία είναι μια μεγάλη εμπορική αγορά στην Αφρική σημαίνει ότι μπορούν να δημιουργηθούν πολλές ευκαιρίες για τους Τούρκους εξαγωγείς τη νέα περίοδο.

Εκτός από τη μεγάλη αγορά από μόνη της, η Αίγυπτος έχει επίσης τη δυνατότητα να αναζητήσει νέες πόρτες για τους Τούρκους εξαγωγείς να ανοίξουν στην Αφρική και σε άλλες αραβικές χώρες με τη στρατηγική της θέση. Αν και η Αίγυπτος δεν είναι χώρα που μπορεί να ανακαλυφθεί για πρώτη φορά για τις τουρκικές εταιρείες, προσεγγίσεις που θα αλλάξουν με την ομαλοποίηση των σχέσεων και τα κίνητρα που θα ακολουθήσουν θα παρέχουν αμοιβαία οφέλη για τους επιχειρηματίες των δύο χωρών παρά την επιδημική κρίση.

Ενώ οι πρώτες ύλες και τα ενδιάμεσα αγαθά που απαιτούνται από την αιγυπτιακή βιομηχανία μπορούν να προμηθευτούν από την Τουρκία, το δυναμικό εργατικό δυναμικό στην περιοχή μπορεί να αξιοποιηθεί μέσω κοινών επενδύσεων μέσω τομεακών πρωτοβουλιών.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΟΥ ΚΑΝΑΛΙΟΥ

Η παγκόσμια αναστάτωση που βιώνει το κλείσιμο του καναλιού του Σουέζ τον Μάρτιο ως αποτέλεσμα του ατυχήματος του δεξαμενόπλοιου Ever Given έστρεψε τα μάτια του κόσμου στο κατά πόσον πρέπει να ληφθούν νέα μέτρα υποδομής εδώ.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι σχεδόν το 12% της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας περνά μέσα από το κανάλι μήκους 193 χιλιομέτρων, μπορεί να φανεί ότι αυτή η διαδρομή χρειάζεται νέες εναλλακτικές λύσεις ή ενίσχυση του δρόμου κάθε μέρα που περνά.

Πολλά μέτρα έχουν ήδη ληφθεί ή προβλεφθεί για τη βελτίωση, την επιτάχυνση και την ανανέωση άλλων εμπορικών διαδρομών που τροφοδοτούν την περιοχή, καθώς είναι σαφές ότι η κατασκευή ενός νέου καναλιού δεν θα είναι άμεσα δυνατή για πολλούς λόγους.

ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΥΝΔΕΣΗΣ 9 ΑΦΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ

Οι μεγάλες απώλειες που προκλήθηκαν από τα πρόσφατα σιδηροδρομικά ατυχήματα στην Αίγυπτο και ο στόχος της βελτίωσης των δρόμων οδήγησαν στην υλοποίηση πολλών έργων δικτύου μεταφορών.

Σύμφωνα με την Arab News, η Αίγυπτος θα κατασκευάσει σιδηροδρόμο μήκους άνω των 450 χιλιομέτρων που θα της επιτρέψει να συγχωνευθεί με το Σουδάν. Κατά την επίσκεψή του στο Σουδάν στα μέσα Απριλίου, ο Αιγύπτιος υπουργός Μεταφορών Kamel Al-Wazir ανέφερε ότι το έργο θα κοστίσει 254,6-318,7 εκατομμύρια δολάρια.

Από την άλλη πλευρά, η Αίγυπτος σχεδιάζει ένα μεγάλο έργο υποδομής που θα συνδέει τη χώρα με εννέα αφρικανικές χώρες. Και πάλι, το έργο που ανακοίνωσε ο Al Wazir τον Φεβρουάριο περιλαμβάνει την ανάπτυξη οδικών και σιδηροδρομικών συστημάτων.

35 ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΜΕ 953 εκατομμύρια Δολάρια

Δήλωσε επίσης ότι η Αίγυπτος εργάζεται σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα επιτρέψει τη δημιουργία 13 λιμένων και ενός κέντρου εφοδιαστικής.

Κατά συνέπεια, 35 έργα αξίας 953 εκατομμυρίων δολαρίων θα υλοποιηθούν τους επόμενους μήνες.

Ο Al Wazir δήλωσε ότι έχουν ολοκληρωθεί 9 διαφορετικά έργα με συνολικά 19 εκατομμύρια δολάρια. Λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος πολλών έργων υποδομής και μεταφοράς που πρόκειται να πραγματοποιηθούν στην Αίγυπτο, έμπειροι Τούρκοι εργολάβοι σε αυτόν τον τομέα μπορούν εύκολα να καλύψουν τις περιοχές που χρειάζονται η Αίγυπτος.

Ωστόσο, είναι πιθανό για την Τουρκία και την Αίγυπτο να πραγματοποιήσουν κοινές επενδύσεις σε τρίτες χώρες στην Αφρική υπό το φως αυτών των έργων.

Οι γυναίκες αναλύσεις Τουρκίας-Αιγύπτου θανασανδάν να χρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες στην ουσία # 2

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ "ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ"

Λαμβάνοντας υπόψη την εξερεύνηση των αποθεμάτων φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο και τις αιγυπτιακές επενδύσεις σε άλλες γραμμές μεταφοράς ενέργειας, μπορεί επίσης να θεωρηθεί ότι η σύγκλιση μπορεί να δώσει στην Τουρκία ευκαιρίες σε πολλές νέες περιοχές.

Τα βήματα που έκανε η Αίγυπτος με τον ισχυρισμό ότι «έγινε περιφερειακό κέντρο στο ενεργειακό εμπόριο» εξακολουθούν να υπάρχουν σήμερα με διάφορα έργα υποδομής.

Η Αίγυπτος, η οποία έχει κατασκευάσει μονάδες ανανεώσιμης ενέργειας και φυσικού αερίου για το σκοπό αυτό, κατασκευάζει επίσης πυρηνικό σταθμό στην πόλη Dabaa στις ακτές της Μεσογείου. Η Αίγυπτος συνεργάζεται και εκτελεί έργα σε γραμμές μεταφοράς με την περιοχή και τις γειτονικές χώρες.

Για αυτόν τον λόγο, υπάρχει μια ευκαιρία για τις προσπάθειες της Τουρκίας στον τομέα της ενέργειας να προχωρήσουν στο επόμενο επίπεδο με πιθανές νέες πρωτοβουλίες μετά τη βελτίωση των σχέσεων.

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΥΠΤΟΥ

Σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας, με τον συνεχιζόμενο αντίκτυπο της επιδημίας και την αύξηση των περιπτώσεων κοροναϊού στην Αίγυπτο, εκτιμάται ότι η ανάπτυξη θα μειωθεί από 3,6% το 2019-2020 σε 2,3% το 2020-2021.

Η αύξηση 2,3% σε σύγκριση με πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο δείχνει ότι η οικονομία της χώρας μπορεί να επιβιώσει σε ανάπτυξη παρά την επιδημία.

Ωστόσο, εάν ο ρυθμός εμβολιασμού αυξηθεί επαρκώς στις αρχές του 2022, η Αίγυπτος αναμένεται να επιταχύνει σταδιακά την δυναμική της ανάπτυξης το 2021 και τα επόμενα χρόνια.

Η ανάπτυξη επιταχύνθηκε προς τα πάνω, αν και παρέμεινε χαμηλή στο 0,7% και 2%, αντίστοιχα, με την άρση των περιορισμών και την χαλάρωση των μέτρων κοινωνικής απόστασης.

Η ανεργία μειώθηκε στο 7,2% φέτος (μετά από αύξηση 9,6%) καθώς η αρχική μείωση της συνολικής απασχόλησης αντιστράφηκε στην αρχή της επιδημίας και τόσο η συμμετοχή του εργατικού δυναμικού όσο και τα ποσοστά απασχόλησης έχουν ανακάμψει.

ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΑΝΑΓΚΗ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ

Από την άλλη πλευρά, ως αποτέλεσμα της συμφωνίας που επιτεύχθηκε μεταξύ του Καΐρου και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) πέρυσι, το δάνειο 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων εγκρίθηκε από την Αίγυπτο και ικανοποιήθηκαν οι ανάγκες σε ξένο νόμισμα της χώρας κατά τη διάρκεια της επιδημίας.

Στην αρχή της επιδημίας, η αιγυπτιακή κυβέρνηση σχεδίασε ένα πακέτο αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης αξίας 100 δισεκατομμυρίων αιγυπτιακών λιρών. Τα βασικά μέτρα εδώ περιλάμβαναν εξαιρετικές χρηματικές επιχορηγήσεις για παράτυπους εργαζόμενους και την επέκταση των υπαρχόντων προγραμμάτων μεταφοράς μετρητών.

Η Κεντρική Τράπεζα της Αιγύπτου μείωσε τα επιτόκια πολιτικής για να ανακουφίσει τη ρευστότητα και να επιτρέψει στα άτομα να έχουν πρόσβαση σε δάνεια με ευνοϊκούς όρους. Αυτό το βήμα ελήφθη για τη μείωση του πληθωρισμού, ο οποίος καταγράφηκε ως 5,7% το οικονομικό έτος 2019-2020.

ΠΟΛΛΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ

Ως αποτέλεσμα, βασικοί τομείς όπως ο τουρισμός, η μεταποίηση, το κανάλι του Σουέζ, οι εξαγωγείς πετρελαίου και φυσικού αερίου, τους οποίους επιδοτεί κυρίως η αιγυπτιακή κυβέρνηση, εξακολουθούν να επηρεάζονται από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς, τις μειώσεις της ζήτησης και τις εμπορικές περικοπές.

Πολλές ευκαιρίες μπορούν να δημιουργηθούν για αυτούς τους κρίσιμους τομείς στη νέα περίοδο για την Τουρκία.

Ειδικά η ένταση των κατασκευαστικών εργασιών που απαιτούνται για έργα υποδομής μπορεί να μετατραπεί σε επενδύσεις για έμπειρους Τούρκους εργολάβους στην περιοχή και απασχόληση για Αιγύπτιους.

Η επίτευξη αποτελεσμάτων που θα μεταφέρουν τις οικονομικές ισορροπίες στην Ανατολική Μεσόγειο σε διαφορετική διάσταση για τις δύο χώρες, κάνοντας τα σωστά βήματα αμοιβαία στη νέα περίοδο είναι κάτι περισσότερο από μια win-win κατάσταση, και είναι βολικό να έχουμε θετικά αποτελέσματα για το σύνολο περιοχή.


www.ensonhaber.com

Related Posts


Powered By BloggerTips.gr