Υπάρχει ένα λεωφορείο που η όψη του θα δημιουργεί ανακούφιση σε όσους το περιμένουν. Ο λόγος για τη «Φροντίδα εν κινήσει», το καινοτόμο πρόγραμμα που ξεκινάει σε λίγες ημέρες σε Αθήνα και Πειραιά.
Το εν λόγω όχημα είναι μια κινητή μονάδα ατομικής υγιεινής για τους αστέγους της πρωτεύουσας και αποτελεί τον «καρπό» της αγαστής συνεργασίας ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, καθώς στην κατασκευή, στην κυκλοφορία και στη λειτουργία του συμπράττουν η ΜΚΟ Praksis, το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Αλληλεγγύης, η εταιρεία Παπαστράτος, οι Συγκοινωνίες Αθηνών (ΟΑΣΑ) και οι Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ).
Ενα αξιόμαχο λεωφορείο του ΟΑΣΑ μετατράπηκε, χάρη στη χορηγία του Παπαστράτου, σε κινητή μονάδα, «ένα πυροσβεστικό μέτρο για την αντιμετώπιση της αστεγίας», όπως το χαρακτήρισε η υπουργός Θεανώ Φωτίου, που αποκάλυψε ότι θα ακολουθήσει και δεύτερο προσεχώς στη Θεσσαλονίκη.
Επισημαίνεται ότι το λεωφορείο, που ενσαρκώνει την ιδέα του mobile day centre, είναι το πρώτο που τίθεται σε λειτουργία πανευρωπαϊκά –παρά το ανέκαθεν οξύ πρόβλημα αστεγίας στην Κεντρική Ευρώπη– και μόλις το τρίτο παγκοσμίως. Από το 2009, βέβαια, ο αριθμός των αστέγων στην Ελλάδα έχει αυξηθεί κατά 25%, ενώ πρόσφατη καταγραφή του Δήμου Αθηναίων κατέδειξε 2.000 αστέγους.
Το λεωφορείο, που θα είναι στελεχωμένο με γιατρό, νοσηλευτή, κοινωνικό λειτουργό, βοηθητικό προσωπικό και διερμηνέα, περιλαμβάνει δύο χημικές τουαλέτες και δύο ντουζιέρες προς χρήση.
horis_titlo_43Παράλληλα, θα γίνεται παροχή πρώτων βοηθειών στον χώρο του ιατρείου, παραπομπή σε άλλους συνεργαζόμενους φορείς (ΕΚΚΑ, ΕΚΑΒ, ΚΕΘΕΑ), αλλά και καταγραφή των αναγκών των επωφελούμενων μέσα από τη λήψη κοινωνικού ιστορικού.
«Τα κλιμάκια του street work έχουν καταγράψει ότι το 20% του άστεγου πληθυσμού δεν έχει επισκεφθεί ή δεν επισκέπτεται συστηματικά τα Ανοικτά Κέντρα Ημερήσιας Υποδοχής Αστέγων», ανέφερε ο πρόεδρος της Praksis Τζανέτος Αντύπας, που διευκρίνισε ότι οι υπηρεσίες του λεωφορείου δρουν συμπληρωματικά με τις υπόλοιπες που προσφέρει η ΜΚΟ. «Τα δρομολόγια θα γίνονται στη διάρκεια της ημέρας, καθώς φιλοδοξούμε ο “αόρατος” αυτός πληθυσμός να γίνει ορατός», συμπλήρωσε.
Στόχος είναι η εξυπηρέτηση 1.250 ανθρώπων μηνιαίως και 15.000 ετησίως. Προκειμένου να οικοδομηθεί μια σχέση εμπιστοσύνης, δεν γνωστοποιούνται προς το παρόν οι προκαθορισμένες έξι στάσεις. «Θέλουμε να μετατρέψουμε τα στερητικά “α” που έχουν βιώσει αυτοί οι άνθρωποι, την άρνηση, την απόσυρση, την ανασφάλεια, την αδυναμία, σε “α” με θετικό πρόσημο, όπως η αποδοχή, η ανασυγκρότηση, η ασφάλεια και η αξιοπρέπεια», κατέληξε ο κ. Αντύπας.
Πηγή: kathimerini.gr